Ahad, Januari 31, 2010

Syukur Sihat: Semoga Allah Menerima Doa Kita

Kesihatan adalah satu topik yang sering diperkatakan orang kerana ianya ada kaitan dengan kehidupan seseorang dan kita semua. Kesihatan yang baik adalah anugerah Allah. Walau bagaimanapun kita perlu sentiasa berusaha untuk memelihara atau menjaganya dengan memastikan kita memakan makan yang berkhasiat dan seimbang, bersih dan halal. Makan kita perlu dikawal dan tidak ikut nafsu, jangan main bantai aje. Selain itu kita perlu ada buat exercise, biar badan berpeluh sikit, lagi banyak lagi bagus.

Selain itu ada lagi cara boleh menjaga kesihatan menjadi lebih baik. Nampak tak logik dan tak berkesan tapi belum cuba belum tahu. Kalau nak lebih sihat perlu banyak beribadat kepada Allah. Sembahyang, sedekah, berbuat baik, membaca quran, berdoa, zikir, qiamullail, tahajjud, solat hajat, baik degan jiran, merapatkan hubungan persaudaraan, dan banyak lagi yang boleh kita lakukan...

Cubalah mulai sekarang. Pasti berkesan. Semoga sihat dan panjang umur. Dapatlah kita beribadat dengan sempurna. Semoga Allah menerima segala doa kita.

Tiada ulasan: