Khamis, April 08, 2010

Kerja @ Misi Hampir Selesai

Sejak pagi Isnin lalu saya sudah berada di KL ini. Kerja @ misi tak banyak, tapi perlu diselesaikan. Semuanya kerja @ misi peribadi. Kalau tak mahunya terkonting-konting sorang. Mula dengan hantar anak ke kursus bahasa Jepun, lepastu bayar bil-bil berkaitan, lepastu lagi jalan-jalan cari buku, lepastu pulak tunggu kerja tukar lantai rumah tumpangan di KL ini. Hari ini hampir siap. Esok selesailah agaknya. Lepastu boleh baliklah ke Lepih. He2.

Esok, Jumaat. Budak Syidah tu kena balik juga sebab dia ada majlis kat sekolah lamanya, SMK Tahap. Hari Anugerah Cemerlang sekolah khas untuk pelajar SPM dan STPM. Hujung minggu, oklah dan tak ganggu kursus bahasa Jepun dia. Orang nak beri penghargaan jangan tak layan. Perlu dan mesti hadir.

Bagi diri ini tak mengapa. Ianya satu kerja dan tidak menjemukan. Inilah bakti yang dapat diberikan kepada keluarga. Ianya satu tugas setelah bersara. Sekurang-kurangnya ada aktiviti. Percayalah ianya sangat memberi manfaat. Kalaupun tak jadi pemandu teksi, jadilah pemandu keluarga sendiri.

Tidak begitu!

Tiada ulasan: