Khamis, Mac 11, 2010

Why Tak Lelap Tidur

Entah mengapa malam tadi aku tak lelap tidur. Entah mengapa. Agaknya ada dua sebab. Sebab pertama minum kopi gingseng itu pun separuh aje. Kedua mungkin disebabkan keputusan SPM anak keluar hari ini. Mungkinkah atau tak mungkin. Rasanya tak ada kaitan.

Satu lagi sebab mungkin aku terlebih tidur siangnya. Semalam letih. Pagi tertidur dua jam. Sepatutnya terlebih rehat baik juga untuk kesegaran mental dan fizikal. Semalam ada juga minum kopi cap cikgu. Boleh tahan kaw nya. Mungkin! Mungkin juga tak mungkin.

Agaknya ada hikmahnya. Kalau tak boleh tidur tu munajatlah kepada Allah. Selepas itu dapat juga melayari alam maya melalui internet. Antara nak tidur dan tak mahu tidur. Sulit juga dibuatnya.

Walau bagaimana pun syukur alhamdulillah taklah rasa mengantuk pada pagi ini. Semoga kekuatan ini berterusan hingga ke petang. Pukul 1030 pagi nak ke Jerantut. Anak nak ambil keputusan SPMnya. Semoga Allah memberkati usahanya.

Siapa yang berdebar? Anak ke atau ibu bapanya. Dulu tak kesah. Sekarang zaman dah berubah. Demi masa depan. Semua kita perlu ambil tahu. Semoga matlamat tercapai. Semoga Allah memberi kekuatan kepada anakku menghadapi realiti ini.

Tiada ulasan: