Khamis, Disember 15, 2011

Bayangkan Betapa Besarnya Kerajaan Allah S.W.T

Cuba kita bayangkan besar mana agaknya kerajaan Allah Taala. Bumi yang kita duduki ini hanya sebuah planet kecil dalam satu galaksi, sedangkan terdapat banyak lagi galaksi yang tak diketahui. Dalam galaksi yg kita duduki inipun tak diketahui berapa banyak planet yang ada.

Dalam berita terbaru NASA ada 'menemui' sebuah planet hampir sama dengan Bumi ditemui sedang mengelilingi bintang seperti matahari pada jarak 600 tahun cahaya, atau 6000 trilion kilometer dari bumi. Penemuan yang diumumkan saintis ini dianggap detik penting dalam pencarian berterusan tentang kehidupan di angkasa lepas. Planet yang dinamakan Kepler-22b itu adalah salah satu daripada 500 planet yang mengelilingi bintang diluar sistem solar Bumi dan dipercayai mempunyai air di permukaannya, iaitu keperluan paling penting untuk kehidupan.

Natalie Batalha, seorang ahli astronomi Pentadbiran Aeronautik dan Angkasa Lepas Kebangsaan Amerika (NASA) ada menyatakan Kepler-22b ini mempunyai saiz serupa dengan Bumi dan mungkin boleh didiami. Jika kita ingin ke sana agaknya menggunakan roket apa, sebab jarak yang terlalu jauh, 6000 trilion kilometer? AllahuAkbar!

BAYANGKANLAH BETAPA BESARNYA KERAJAAN ALLAH S.W.T INI...JADI MASIHKAH LAGI KITA MAHU MENGINGKARINYA DAN SOMBONG KEPADA ALLAH... BERTAUBATLAH, SEMOGA ALLAH AKAN MENGAMPUNI KITA.. INSYAALLAH.

Tiada ulasan: