Isnin, Mac 10, 2008

Mengekalkan Legasi Pemerintah

Kita tak perlu menunggu kita kalah atau kita berada dalam situasi kemenangan sekalipun, kita harus atau perlu menjalankan tanggungjawab dengan penuh dedikasi, amanah, jujur dan ikhlas.
Semua yang terlibat sewajarnya tidak patut berasa malu atau merasa rugi atau sia-sia membantu yang tidak bernasib baik dan memerlukan. Jika dulu kita mengumpul pendapatan dan harta, maka hari ini apa salahnya kita membelanjakan sebahagian daripadanya untuk amal jariah dan juga tanggungjawab khusus kita seperti semasa kita berkuasa dulu. Kesinambungan tugas mesti ada jika kita ingin terus berkuasa atau mengembalikan kuasa kita pada masa akan datang. Kesungguhan perlu diteruskan. Tidak pilih bulu dan tidak membezakan antara mereka yang menyokong dan tidak menyokong kita. Peruntukan yang ada boleh digunakan dengan penuh berhemah dan bertanggungjawab. Hubungan mesra dan personal touch sangat penting dan merupakan senjata ampuh untuk memenangi semula hati mereka.

Selain itu jika kita redha dan memohon kemaafan serta keampunan dari Allah swt dengan mendekatinya secara bersungguh-sungguh sekaligus memohon pertolongan Allah swt agar dapat mengembalikan kuasa kita, saya percaya kita dapat mengembalikan kekuatan dan legasi pemerintahan yang pernah kita rasai kejayaannya.

Jadikanlah malam untuk bermunajat kepada Allah. Teruskan siangnya berbakti kepada rakyat dengan ikhlas, insha Allah mendapat barokah dan kejayaan hakiki dariNya.

Tiada ulasan: