Sabtu, Mac 29, 2008

Cintaku Pada Yang Satu

I love you only to You. Prasa inilah yang sentiasa kita dengar bila orang sedang bercinta atau asyik maksyuk. Diluahkan tanpa batasan waktu dan tempat. Rasa gembira dan seronok yang teramat sangat. Bilakah akan dapat berjumpa. Jika boleh selalu. Atau kalau dapat perlu ada sentiasa di samping pada setiap waktu. Demi membuktikan rasa cinta diri ini rela berkorban apa saja. Jangan halang perasaan ini. Tembok besar kalau dibina boleh runtuh. Kuasanya amat kuat seperti sebutir bom atom versi baru. Sebaliknya tolonglah suburkan cinta ini agar menjadi syurga yang abadi. Oh, tak sabar rasanya aku mendekati Dia. Dah lama aku mencintaiNya. Sejak aku kecil lagi! Hingga sekarang rasa rindunya tambah membara. Bilakah akan berakhir? Yang pastinya tanpa penghujung. Itulah Cintaku Pada Yang Satu.

Cintaku padaMu tidak ada tolok bandingya. Aku malu bila diri ini kadang-kadang tidak sepenuhnya memuja dan mendekatiMu khususnya bila mengenangkan masa lampau. Dulu mungkin ilmu kurang menyebabkan kekuatan melaksanakan suruhanMu tidak sampai ke tahap selayaknya. Persekitaran dan latar belakang di antara faktor melalaikan diri ini daripada mengingatiMu ya Allah secara lengkap dan sewajarnya. Dalam erti kata lain masih banyak kekurangan bakti dan ibadahku terhadapMu ya Allah. Bilakah agaknya aku boleh menampung kekurangan itu. Ya Allah berilah kesempatan yang lebih untukku membayar hutang-hutang itu tanpa ada bakinya lagi. Aku berdoa kepadaMu semoga cintaku selepas ini akan membawa diri ini ke syurgaMu. InsyaAllah.

Cintaku Pada Yang Satu akan lebih menyemarakkan cinta-cinta kepada yang lain. Allah huAkbar, begitu agungnya rahmat dan nikmat yang telah diberikan kepada umatMu. Kecintaan kepada NabiMu Muhammad saw menjadikan hati-hati umatMu begitu asyik dan rindu yang tiada penghujung. Panduan dan penunjuk jalan dari kegelapan membuatkan hidup umatMu lebih terarah kepada kejayaan hakiki seperti yang ditentukan olehMu ya Allah. Kitab Al-Quran adalah mukjizat dan banyak mempunyai hikmah dan ianya penunjuk jalan yang mutlak bagi kejayaan di dunia dan akhirat.

Dimanakah aku boleh mendapat keagungan cinta ini: Ya Allah aku bermunajat kepadaMu, agar diberi kekuatan dan kesempatan untuk lebih dekat denganMu ya Allah. Aku mohon keampunan dari segala dosa yang telah dilakukan dan aku juga memohon agar semua amalan dan ibadahku diterima olehMu ya Allah.

Aku Cinta PadaMu Yang Satu Ya Allah!

Tiada ulasan: